15.12.2012

Voda | Fotografia Portretowa i Muzyczna

Dzisiaj z nudów wziąłem się w końcu w garść i sfotografowałem butelkę Vody Naturalnej, która stoi już na moim biurku od prawie (a może nawet ponad) pół roku. Ostatnio jednak poszukałem na internetach małej inspiracji i zabrałem się za zdjęcia.

Pierwsze ujęcie z serii było oświetlone tylko i wyłącznie od tyłu przez lampę wypalającą tło na biało. Butelka stała na szybie z antyramy A4 dając piękne odbicie dna (wszystkie odbicia są naturalne, nie były one doklejane), jak i wypalonego tła. Pozostałe zdjęcia zostały wykonane już przy innym oświetleniu, które jest opisane na końcu w bekstejdżu.

Miłego oglądania :)






Backstage: poniżej znajduje się zdjęcie zza kulis pokazujące wykonanie powyższych zdjęć (oprócz pierwszego). Do sesji wykorzystane zostały dwie lampy SB-600 na 1/4 mocy w softboxach Phottix Easy-Up 60x90 z założonymi gridami, oraz jedna lampa SB-25 z kolorowymi żelami na 1/16 mocy, świecąca na białe tło przez słomkowy grid (o którym pojawi się jeszcze osobny wpis na tym blogu w nadchodzącej serii postów o sprzęcie DIY).


Sesja ta w żaden sposób nie była sponsorowana przez firmę produkującą Vodę Naturalną. Zdjęcia znajdujące się na tej stronie zostały wykonane w celach tylko i wyłącznie ćwiczeniowych :) Natomiast, jeżeli producenci jakimś cudem trafią na tę stronę i będą chcieli kupić prawo do wykorzystywania zdjęć, proszę o kontakt mailowy :D


Aby być na bieżąco ze wszystkimi jakże wspaniałymi postami najlepiej jest polubić mnie na Facebooku, gdzie zawsze będę dawał zapowiedź nowego wpisu. Pozdrawiam!

5 komentarzy:

  1. Hej

    Jak na tych softach przebiega regulacja mocy lamp? Da się to zrobić w miarę sprawnie?

    Podobają mi się te softy ze względu na (teoretycznie) dużo lepsze rozproszenie światła, ale martwi mnie trochę konieczność rozpinania softa aby uzyskać dostęp do lampy. Używam radiówek non-TTL.

    Z góry dzięki za komentarz :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też używam radiówek bez ttla i jest to uciążliwe... zwłaszcza jak masz założonego dodatkowo grida, który też jest przyczepiany na rzepy... jest trochę hałasu przy rozpinaniu griga i dyfuzora, niestety... można ewentualnie włożyć rękę przez "rozporek", przez który wkładamy lampę, i na czuja zmienić moc lampy. zmiana w nim mocy lamp reporterskich nie jest jednak najprzyjemniejszą czynnością, ale jeżeli w trakcie sesji nie bawisz się co chwilę siłą błysku, to jak raz ustawisz dobrze to można focić :)

      Usuń
  2. To jeszcze jedno pytanie. Czy da się regulować pochylenie softboxa w płaszczyźnie pionowej tzn. ustawić go w górę lub w dół? Czy trzeba do tego użyć specjalny statyw z ramieniem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można regulować pochylenie softboxów ale nie za bardzo... ograniczeniem jest wielkość otworu, przez który wkładamy statyw u dołu softa i nie jest on największy. można przesunąć statyw bardziej w głąb, żeby zyskać więcej miejsca na pochylenie softa w dół, lub oddaliś statyw od środka, żeby mieć więcej miejsca na odchylenie go w górę. najlepszym wyjściem jest chyba boom, ale tutaj też trzeba mieć na uwadze, że nie możemy za bardzo obracać softem jak już raz go nadziejemy na ramę i jak chcemy go ustawić w pozycji centralnie nad fotografowaną osobą (butterfly), to jest on ustawiony poziomo (chyba, że nie ustawimy booma z boku tylko jakoś z przodu i ramię nie pod kątem 90 stopni, a jakoś inaczej, ale wtedy nie mamy tego klasycznego ustawienia tylko zaczynamy kombinować)... dobrze w takim wypadku wziąć soft kwadratowy 70x70 i uniknąć problemu na boomie (mam też softbox westcott apollo 28'' i sprawdza się on na boomie dużo dużo lepiej i jego otwór dla statywu też jest lepszy bo ma zamki błyskawiczne ułożone w krzyż, a nie w prostej linii)

      Usuń
    2. Wielkie dzięki za pomoc :)

      Usuń