13.12.2011

Odcienie Czerni | Fotografia Portretowa i Muzyczna

Po zrobieniu zdjęć do wpisu Wspomnienie z dzieciństwa, urządziliśmy z Pauliną jeszcze jedną małą sesję. Pomimo "bezbarwnego" tytułu, w dalszej części wpisu znajdują się również zdjęcia w kolorze :)
Życzę miłego oglądania.


I moje ulubione zdjęcie :)







Jeżeli chodzi o stronę techniczną, to dla zainteresowanych mogę powiedzieć, że wszystkie zdjęcia zostały oświetlone jedną lampką (Vivitar 285hv) w parasolko-softboxie, o którym pisałem w jednym z poprzednich wpisów (Balonowo i studyjnie).

Robiąc powyższe zdjęcia zauważyłem również ciekawą przypadłość... Kiedy zmieniałem obiektyw z 50mm/1.8 na pompkę 80-200/2.8, zdjęcia robiły się cieplejsze. Różnicę barw zauważałem prędzej jedynie pomiędzy lampkami i softboxami, ale pierwszy raz dostrzegłem ją przy zmianie obiektywu... Może po prostu pierwszy raz były do tego odpowiednie warunki. W każdym bądź razie zdjęcia z nikkorowej pompki były ciut cieplejsze niż te z 50-tki. Jednym słowem, widoczne różnice w balansie bieli na powyższych zdjęciach są spowodowane różnicą obiektywów i, dodatkowo, zmianą położenia światła (które dość często przesuwaliśmy :)).


Aby być na bieżąco ze wszystkimi jakże wspaniałymi postami najlepiej jest polubić mnie na Facebooku, gdzie zawsze będę dawał zapowiedź nowego wpisu.
Pozdrawiam!

2 komentarze:

  1. Modelka zjawiskowa, tylko pozazdrościć :) Jakość i styl prac jak najbardziej w moim guście, brawo!

    OdpowiedzUsuń