1.01.2016

Ania | Fotografia Portretowa i Muzyczna

Noworoczny post z zeszłorocznej sesji :) Udało się wykonać zdjęcia jeszcze wieczorem 30 grudnia i obrobić wszystko do nowego roku w gąszczu sylwestrowych obowiązków :) Zapraszam do małej galerii Ani, która od niedawna dołączyła do grona brunetek :)


Do pierwszego ustawienia wykorzystałem nasze brązowe malowane tło, które idealnie dopasowało się do nowego koloru włosów Ani. Do oświetlenia zostały użyte 3 źródła światła. Softbox oktagonalny 120cm z dwiema lampami YN-560II, który na początku świecił pod kątem z prawej strony, a później został pochylony do 90 stopni i świecił idealnie z góry. Od spodu doświetlała jedna lampka YN-560IV z białą transparentną parasolką, a z lewej strony z tyłu ostatnia lampa 560III służyła jako kontra w softboxie Westcott Apollo 28''. Kontra została wyłączona przy oświetleniu oktą z góry, ale w innych ujęciach dała ładne odcięcie od tła :)



Przy drugim ustawieniu wykorzystaliśmy białą ścianę i jedną lampę Jinbei HD-600V z czaszą 25,5cm dla bardzo kontrastowego światła na boomie znad obiektywu. Została użyta taka lampa, ponieważ akurat leżała w studio pod ręką i jest ona zasilana akumulatorem, więc nie plątały się dodatkowe kable, których już i tak było sporo :) Ma ona również wbudowany odbiornik radiowy z możliwością zdalnej kontroli mocy, więc jest to bardzo wygodna opcja.




Przy ostatnim ustawieniu nie uniknęliśmy jednak kabli, ponieważ chciałem wykorzystać aż 4 lampy studyjne z softboxami. Jest to oświetlenie na wzór tego, którego często używa Peter Hurley. Na 4 lampach włączyłem maksymalną moc świateł modelujących i ustawiłem softboxy w prostokąt światła. Z góry świecił softbox 100x100cm, po bokach były dwa softy 100x70cm, a od dołu był mniejszy 90x60cm. Trzy zdjęcia poniżej były zrobione tylko za pomocą świateł modelujących, które niestety nie były ogromnej mocy, więc ustawienia aparatu były następujące: 1/80s, ISO 400, f/1.8-2.0. pierwsze i ostatnie były zrobione na 50mm, a środkowe wspaniałym szkłem Nikkor 105 2.0 DC :)





Aby być na bieżąco ze wszystkimi jakże wspaniałymi postami najlepiej jest polubić mnie na Facebooku, gdzie zawsze będę dawał zapowiedź nowego wpisu. Pozdrawiam!

12 komentarzy:

  1. Duże masz pomieszczenie, w którym urządziłeś studio?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. studio ma jakieś 7x6 metrów
      ciężko zrobić całą postać do 50mm na croppie, ale na portrety i produkty jest ok

      Usuń
  2. Piękna modelka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoje tło spisuje się wyśmienicie, chyba w końcu zamówię sobie jakieś takie brązowe, lub beżowe, bo efekty są wyśmienite.
    Pozdrawiam,
    Paweł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proponuje tez spróbować pomalować samemu :) super zabawa, tylko trochę miejsca i czasu potrzeba ;)

      Usuń
  4. Czesc Jacek moglbys cos wiecej napisac na temat jinbei hd 600 v?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkiem przyjemna lampa :)
      Trochę ciężka, bo jest to monoblok z wbudowaną baterią w korpus, ale przynajmniej nie ma żadnych kabli. Środek ciężkości znajduje się jednak dość wysoko, więc przydaje się w plenerze ktoś do przytrzymania statywu, bądź obciążenie nóg statywu. W porównaniu z Fomei Panther Mini, która miałem prędzej, Jinbei na pewno lepiej współpracuje z większymi i cięższymi modyfikatorami.

      Dobry zakres regulacji mocy od 1/1 do 1/128 w normalnym trybie i do 1/32 w trybie HSS.
      Z YN622 działa HSS. Ma dedykowany wyzwalacz, którym można zdalnie kontrolować moc, więc można go używać jako pilota do kontroli mocy, gdy wyzwalamy za pomocą innych nadajników. Wyzwalacz nie ma żadnego oznaczenia jaka moc lampy obecnie jest ustawiona (ma tylko plus i minus do kontroli mocy i przycisk włączający światło modelujące), ale jak dojedzie do minimum lub maksimum mocy, lampa piszczy kilkukrotnie.

      Usuń
  5. Dzieki za odp Jacku,w takim razie mam jeszcze jedno pytanie dla jasnosci-zeby wyzwolic jinbei600 w HSS potrzebuje YN622 nadajnik i odbiornik(czyt.komplet)?
    Pytanie drugie mam nadzieje ze ostatnie )))) ile lamp YN 560III potrzeba zeby miec mniej wiecej podobna sile blysku co jinbei600?chodzi o pelna moc.
    Na koniec-czy mozna synchronizowac lampe jinbei600 z lampami YN 560III za pomoca YN622(czyt.komplet) kontrolujac przy tym z pozycji nadajnika na aparacie moc lamp jak rowniez zooma w YN 560III?nie interesuje mnie TTL>
    Dziekuje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wow... sporo pytań :D dobra to jedziemy z koksem:
      1. Tak, żeby wyzwolić Jinbei w HSS i móc korzystać z czasów krótszych niż standardowa synchronizacja z błyskiem (1/160-1/250s), potrzeby jest komplet (wyzwalacz na aparat i odbiornik do lampy) wyzwalaczy radiowych wspomagających HSS z lampami studyjnymi (głównie są to wyzwalacze TTL dla reporterówek) - YN622, Pixel King, Phottix Odin, Pocket Wizard Flex TT cośtam ;), jest tego trochę na rynku - pamiętaj tylko, że lampa plenerowa musi mieć możliwość HSS, Jinbei dopiero w późniejszych wersjach to wprowadziło, wersja V ma tę funkcję.
      2. Podobno jedna lampa reporterska to takie 100Ws w porównaniu do lamp studyjnych, więc na logikę potrzeba byłoby ok 6 lamp reporterskich, żeby dorównać 600Ws Jinbei. Natomiast moce reporterówek są różne i może się okazać, ze ta sama moc wystarczy z 5 lamp na pełnej mocy. Zależy to jednak od użytego modyfikatora, skupienia światła itd., itp.
      3. TTL w 560II i tak by się nie dało uzyskać, nawet z 622 (chyba że delikatny HSS na pełnej mocy 560II, ale to inna bajka). Nie da się sterować mocą lamp 560III z poziomu nadajnika 622 dla systemu Nikona. Dla Canona jest możliwość takiej kontroli z poziomu 622C-TX i dodatkowego wyzwalacza 560-TX, który jest dedykowany do lamp 560 III i IV. Nadajnik 560TX ma pełną możliwość komunikacji radiowej z lampami 560III i IV w manualu - kontrola grup, mocy, zooma, błysku stroboskopowego. Jeżeli nie interesuje Cię TTL w tym przypadku, poleciłbym właśnie 560TX i dodatkowy odbiornik manualny YN 602/603/605 do lampy Jinbei. Wtedy można z poziomu aparatu nadajnikiem 560TX kontrolować moc lamp 560 i wyzwolić Jinbei, a nadajnikiem dołączonym do zestawu z Jinbei, kontrolować jej mocą jak pilotem (w ten sam sposób, co przy korzystaniu z systemu 622)

      BONUS Canon jest trochę faworyzowany przez Yongnuo i istnieje seria lamp YN685C, która posiada funkcje eTTL i wbudowany system 622C, co pozwala na zdalną kontrolę w TTLu z poziomu aparatu i nadajnikiem 622C-TX bodajże... Dla Nikona ten system ma zostać wprowadzony niby w tym roku... trzeba czekać :)

      Usuń
  6. Dzieki wielkie Jacek za twoj czas i rzeczowe odpowiedzi,na razie nie mam wiecej pytan hehe,zycze milego wekendu i sukcesow fotograficznych

    OdpowiedzUsuń
  7. juz jest na rynku http://www.fotokonijnenberg.be/yongnuo-yn-622-n-tx-ttl-flash-trigger-nikon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, 622n jest, mam ten zestaw
      nie ma jeszcze lampy YN-685N, która ma zbudowany 622N i możliwość komunikacji dla nikona :)

      Usuń