22.05.2017

Martyna Grzębska i Pierwszy Film Instruktażowy o Strobingu | Fotografia Portretowa i Muzyczna

Już od ponad roku udaje mi się systematycznie prowadzić kanał na YT z instruktażami na temat retuszu, fotografii i sprzętu. Niedawno spełniłem również swój pierwszy duży cel: pełnometrażowy film instruktażowy. Kurs "Podstawy Strobingu: Użycie Parasolek w Fotografii Portretowej" jest dostępny na mojej stronie Patronite od jednorazowego najwyższego progu wsparcia. Podczas nagrywania do zdjęć pozowała Martyna Grzębska, Miss Polski Kujaw i Pomorza 2013. Poniżej znajduje się galeria kilku zdjęć oraz jak zwykle, opis ustawień :) Zapraszam!

Wszystkie zdjęcia na sesji wykonałem nową lampą Godox Wistro AD200, której unobixng robiłem na swoim kanale. Lampa ta jest o tyle wyjątkowa, że ma rozmiary standardowej lampy reporterskiej, ale mieści w sobie aż 200Ws (czyli moc trzech małych lampek) i posiada dwa wymieniane palniki. Jeden ma standardową soczewkę Fresnela ustawioną na stałe na 35mm, a drugi posiada gołą żarówkę, która jest charakterystyczna dla lamp bardziej studyjnych. Lampa posiada również pełną automatykę TTL i synchronizację z krótkimi czasami migawki (HSS) przenoszone radiowo, dzięki dedykowanemu nadajnikowi i systemowi radiowemu. Ten sam system radiowy możemy znaleźć w lampach sprzedawanych w Polsce pod marką Quantuum/Quadralite, a za granicą jako Godox, Cheetah, czy tez Flashpoint. Dzięki temu jeden nadajnik służy do obsługi wszystkich tych urządzeń.


Celem tutorialu było pokazanie podstaw pracy z parasolkami, jako pierwszymi, najprostszymi modyfikatorami, z którymi Strobiści często mają styczność. Zaczęliśmy od standardowej białej transparentnej parasolki o średnich wymiarach (100cm). Powyższe zdjęcie zostało uchwycone właśnie przy pomocy tego modyfikatora, który był ustawiony prostopadle do twarzy Martyny i wysunięty lekko do przodu.


Następnie przeszliśmy do srebrnej parasolki odbijającej z wszytym dyfuzorem, o rozmiarze 110cm. Od razu można zauważyć, jak bardzo zmienia się charakter światła. Płaszczyzna dyfuzora, w przeciwieństwie do "kopuły" transparentnej parasolki, nie powoduje rozlewu światła na boki i pozwala bardziej ukierunkować nasz błysk. Jest to idealny modyfikator dla osób, które chcą jakości światła zbliżonej do softboxu zachowując wygodę konstrukcji parasolki. Na zdjęciu powyżej lampa była umieszczona pod lekkim kątem z góry.


Pozostając w strefie parasolek z dyfuzorem, zmieniliśmy kaliber naszego modyfikatora i zastosowaliśmy jeden z moich ulubionych "zmiękczaczy", czyli dużą 150tkę z własnoręcznie wszytym dyfuzorem, o którym już niejednokrotnie pisałem na tym blogu :) Światło jakie wychodzi z tego moda jest bardzo miękkie i delikatne, idealne do subtelnych portretów. Jeśli przybliżymy się do tła z taką parasolką, to cienie padające za modelką zostaną prawie całkowicie zniwelowane (w zależności od kąta padania światła) i uzyskamy bardzo ładny gradient światła na tle.


Jeśli jesteście ciekawi jak dokładnie powstawały zdjęcia z sesji, zapraszam na mój profil Patronite i wykupienie dostępu do całego filmu poprzez jednorazowe wsparcie najwyższą kwotą finansowania. Musicie również posiadać konto na YouTube, abym mógł Was udostępnić prywatne filmy z całego szkolenia :) Dodatkowo dostajecie dostęp do plików RAW pozwalających śledzić retusz wraz z filmem. Poniżej znajduje się mała reklama i zapowiedź tego szkolenia :)



Aby być na bieżąco ze wszystkimi jakże wspaniałymi postami najlepiej jest polubić mnie na Facebooku, gdzie zawsze będę dawał zapowiedź nowego wpisu. Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz