2.05.2013

Yokai - grupa kuglarska | Fotografia Portretowa i Muzyczna

W niedzielę wieczorem miałem przyjemność potowarzyszyć grupie kuglarskiej Yokai z Bydgoszczy przy kręceniu filmu promującego :) Podczas gdy członkowie grupy chodzili osobno nagrywać swoje układy z ogniem, ja rozstawiłem sobie lampki na boku i robiłem im portrety, a później uchwyciliśmy kulka ujęć już w ich żywiole :) Zapraszam!


Jak już dotarliśmy w nieznane mi dotąd rejony Bydgoszczy, mogliśmy zacząć przygotowania w oczekiwaniu na zmrok :) Portrety poniżej były robione jak słońce kiedy całkowicie zaszło za horyzont, dlatego musieliśmy stworzyć sztuczne słoneczko, żeby obrysować kontur postaci. Jedną lampkę sb-600 z żelami umieściłem wysoko na statywie za krzakiem, dzięki czemu błysk przeszedł przez gałęzie rozświetlając tło i dał też ciepłą kontrę na twarzach. Jako światło główne posłużyła druga lampa sb-600 w softboxie Phottix Easy-Up 60x90. Balans bieli ustawiłem w aparacie na "cień" dzięki czemu światło z flasha również się ociepliło i nie wyglądało już tak sztucznie :)

Mateusz i Kaja

Łukasz i Aneta




Z przyjemnością robiłem również zdjęcia członkom grupy, podczas gdy pozowali z ogniem. Był to dla mnie dobry trening przed zbliżającym się projektem ogniowym i dzięki temu wiem już, że wcale nie jest tak łatwo uchwycić ten element na zdjęciu, ponieważ bardzo łatwo można przepalić ekspozycję. Używanie dodatkowo lamp błyskowych w połączeniu z długim czasem naświetlania i bardzo małą przysłoną również nie jest najłatwiejszym zadaniem... starałem się uchwycić kontur postaci dwiema lampami na pełnej mocy z żelami, jednak przy bardzo niskim ISO i przysłonie równej f/16-22 nawet gołe palniki sb-600 produkowały zbyt mało mocy.





Zapraszam do odwiedzenia fanpejdża Yokai na Facebooku i polubieni ich :)


Aby być na bieżąco ze wszystkimi jakże wspaniałymi postami najlepiej jest polubić mnie na Facebooku, gdzie zawsze będę dawał zapowiedź nowego wpisu. Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz